Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Moja pielęgnacja cery aktualizacja

Jak wiecie dla mnie pielęgnacja skóry jest bardzo ważna dlatego przedstawię jak wygląda to u mnie i czego aktualnie używam do mojej cery.

Tonik czy Hydrolat?



Tonizowanie skóry zaraz po jej oczyszczeniu jest obowiązkowym etapem codziennej pielęgnacji. Po etapie prawidłowego oczyszczenia naszej skóry w dalszej części koniecznie musimy przetrzeć ją tonikiem lub hydrolatem (woda roślinna, która działa na podobnej zasadzie co tradycyjny tonik).

 Dlaczego warto tonizować?
*przede wszystkim neutralizują odczyn skóry (podczas oczyszczania zaburzamy nasz naturalny odczyn dlatego tonizowanie przywraca skórze równowagę),
*pomaga usunąć resztki zanieczyszczeń (zaleca stosować się płatki kosmetyczne nasączone tonikiem lub hydrolatem),
*dodatkowo są to produkty wodniste, które silnie nawilżają skórę (nie powinny zawierać alkoholu ponieważ mogą powodować jej wysuszenie),
* wilgotna skóra dużo łatwiej przyswaja aplikowane w dalszej kolejności kosmetyki pielęgnacyjne typu krem czy serum,
* produkty do tonizowania często zawierają surowce aktywne, które dodatkowo działają wzmacniająco na naszą skórę.

 Co to są hydrolaty?
Według mojej opinii do tonizowania skóry porównując tonik oraz hydrolat  najbardziej polecam hydrolaty czyli inaczej wody kwiatowe lub roślinne. Są to jeszcze mało popularne kosmetyki. Są to produkty o konsystencji wody w postaci przezroczystego płynu oraz o delikatnym zapachu odpowiadającym roślinie, z której zostały wytworzone. 

Dlaczego polecam?
 * są doskonałe dla osób o wrażliwej skórze (tutaj wyjątek mogą stanowić hydrolaty z kwasami owocowymi).
* można je używać bez obaw w okolicach oczu (są bezpieczne),
* może je stosować każdy, bez względu na swój wiek,
* możemy je wybierać pod względem ich działania lub w zależności od preferencji zapachowych,
* można je mieszać ze sobą dowolnie,
* w porównaniu z tonikami, hydrolaty w swoim składzie nie zawierają niepotrzebnych dodatków, takich jak sztuczne substancje zapachowe, barwniki bądź emulgatory.


 Jaki hydrolat wybrać do danego typu cery?
* skóra sucha: hydrolat lawendowy, różany, z pszenicy, z kwiatu lipy
* skóra naczynkowa, delikatna, wrażliwa: różany, z zielonej herbaty, lawendowy
* skóra tłusta: z zielonej herbaty, z czarnej porzeczki, lawendowy, z kwiatu pomarańczy

 Ja aktualnie używam hydrolatu z firmy Bielenda zielona herbata do cery mieszanej, z którego jestem bardzo zadowolona. Jest to produkt 3 w 1, który tonizuje, normalizuje oraz nawilża.
 Mam nadzieję, że komuś pomogłam tym artykułem wybrać odpowiedni dla siebie produkt do tonizowania. Jestem ciekawa jakie macie doświadczenie z tego typu produktami i czy używacie bądź używałyście? :)

Komentarze

  1. U mnie sprawdza się hydrolat różany, mam wrażliwą ,naczynkową cerę . Uwielbiam właściwości jakie wykazuje i piękny różany zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam hydrolaty, szczególnie różany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię i hydrolaty, i toniki. Stosuję je zamiennie, zależnie co akurat mam otwarte :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *oczywiście dołączam do grona obserwatorów :)

      Usuń
  4. Z recenzji wynika ,że jednak lepsze są hydrolaty ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsze słyszę (a raczej czytam) o czymś takim, jak hydrolat. I z tego co widzę, powinnam przyjrzeć się temu wynalazkowi bliżej, bo moja wrażliwa cera jest bardzo wymagająca i często reaguje gwałtownie na mocne kosmetyki (z toniku już dawno zrezygnowałam). Dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wybieram hybrolaty, polecam z firmy bioline :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty